Kubuś Puchatek nauczy Cię życiowej mądrości

Witam!

Oglądając ostatnio Kubusia Puchatka z młodszą siostrą, moją uwagę przykuły teksty, które są tam wypowiadane. Dla dziecka w wieku 6 czy 8 lat nie interesuje tekst wypowiadany przez bohaterów, tylko kolorystyka obrazu. Gdy po zakończeniu bajki zapytałam ,,Co ci się najbardziej podobało w tej bajce?" ona niezastanawiając się odpowiedziała ,, Najfajniejszy był Kubuś i Kłapouchy". Wtedy zrozumiałam, że bajki potrafią uczyć dopiero młodzież w wieku 13-16 lat. 

Szczerze mówiąc teksty z tej bajki są tak mądre, że nie dziwie się, dlaczego zrozumiałam je dopiero teraz w wieku 18-nastu lat.

– A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?
– Nic wielkiego – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.

***
Im bardziej Puchatek zaglądał do środka, tym bardziej tam Prosiaczka nie było.
***
Jestem Misiem o Bardzo Małym Rozumku i długie słowa sprawiają mi wielką trudność.



Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

***
Kiedy zawołasz do króliczej norki: Hej, jest tam kto?, a głos z wnętrza odpowie: Nie!, to znaczy chyba, że nie jesteś mile widziany.
***
– Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ?
– Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje.
Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić.
***
Nie widziałem Maleństwa już dosyć długi czas i jeśli go dzisiaj nie zobaczę, to ten czas będzie jeszcze dłuższy.
***
– Niełatwo jest być odważnym – odparł Prosiaczek, lekko pociągając noskiem – kiedy jest się tylko Bardzo Małym Zwierzątkiem.
Przyjacielu, jeśli będzie ci dane żyć sto lat, to ja chciałby żyć sto lat minus jeden dzień, abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez ciebie.
***
– Puchatku?
– Tak Prosiaczku?
– Nic, tylko chciałem się upewnić, że jesteś
***
Sztuka dawania podarunku polega na tym, aby ofiarować coś, czego nie można kupić w żadnym sklepie.
Wiesz, Prosiaczku… miłość jest wtedy… kiedy kogoś lubimy… za bardzo.
***
Kiedy spytają cię, jak się masz, odpowiedz po prostu, że wcale.
***
Jest dostatecznie smutno, jeżeli samemu jest się nieszczęśliwym, ale jest jeszcze smutniej, kiedy wszyscy inni twierdzą, że też są nieszczęśliwi.
Czuję się mniej więcej tak, jak ktoś, kto bujał w obłokach i

nagle spadł.
***
– To prawda…. – mruknął Puchatek, spoglądając w lustro i klepiąc się po brzuszku. – Nie liczy się rozmiar. Liczy się puchatość!
***
Jak jej posłuchasz, Prosiaczku, to ją usłyszysz.
– Wiem, że to się wydaje łatwe – powiedział Prosiaczek do siebie – ale nie każdy to potrafi.
***
I poszli, trzymając się za ręce. I dokądkolwiek pójdą i cokolwiek im się zdarzy po drodze, mały chłopczyk i jego Miś będą zawsze bawić się wesoło ze sobą w tym Zaczarowanym Miejscu na skraju Lasu.




Komentarze

  1. 40 year-old Nuclear Power Engineer Florence Kesey, hailing from Pine Falls enjoys watching movies like Pericles on 31st Street and Shooting. Took a trip to Kathmandu Valley and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta Competizione. zrodlo imp

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz